Sari la conținut

Testare inlocuire pompa de combustibil

Testare inlocuire pompa de combustibil, cea care asigura alimentarea sistemului de injectie cu benzina sau motorina, dar care necesita cateva teste ce trebuie efectuate inainte de inlocuire. Masinile devin din ce in ce mai fiabile, iar cauzele mecanice sunt rareori motivul avariilor, iar o masina se va opri cu siguranta daca pompa de combustibil se defecteaza. In acest articol auto din site-ul nostru, poti folosi metode relativ simple pentru a determina daca pompa este cauza defectiunii.

Practic, exista doua cauze posibile ale erorilor care pot impiedica transportul combustibilului catre motor, iar acestea pot fi:
– pompa de combustibil nu mai primeste tensiune;
– exista o defectiune la pompa de combustibil in sine;

De la introducerea sistemelor common rail la motoarele diesel, pompele de combustibil de inalta presiune au devenit o parte indispensabila a sistemului de manipulare a combustibilului. Odata cu introducerea injectiei directe, pompele de inalta presiune sunt folosite si la motoarele pe benzina.

Sistemul de combustibil al unui motor modern cu injectie directa pe benzina consta dintr-un circuit de sistem de joasa presiune si un circuit de inalta presiune. In circuitul de joasa presiune, combustibilul este aspirat din rezervor de o pompa electrica de combustibil si furnizat pompei de inalta presiune.

Testare inlocuire pompa de combustibil

Inainte de toate, verifica functionalitatea sistemului electric. O lista cu numerele sigurantelor poate fi gasita in manualul de utilizare al masini, sau in afisajul de pe capacul de sigurante, astfel incat sa poti localiza rapid siguranta pentru pompa de combustibil. Daca siguranta s-a ars, aceasta trebuie inlocuita cu o noua siguranta de acelasi amperaj. In niciun caz nu trebuie instalata o siguranta mai puternica. In caz contrar, exista riscul ca siguranta sa nu mai ramana pe punctul de intrerupere prestabilit in circuit. Daca si noua siguranta se arde rapid, cauza trebuie investigata de un service auto specializat. Deteriorarea izolatiei cablului, a releului, sau a pompei in sine, poate fi o cauza a curentului excesiv.

Verificare tensiune la pompa

Este necesar un un multimetru pentru a verifica daca exista tensiune la pompa. Asigura-te ca poti masura o tensiune mai mare de 12 volti la pompa – valorile mai mici indica o pierdere din cauza cablurilor, sau conexiunilor corodate. Important de retinut, este ca aparatul trebuie sa masoare cu ambii pini de masurare de pe pompa de combustibil. Daca masuratorile nu dau rezultate si pompa nu functioneaza, cu siguranta ca piesa trebuie inlocuita.

Dar daca pompa de combustibil inca functioneaza, este posibil sa existe inca o defectiune. Cu toate acestea, rateurile de aprindere, in special la sarcini mari, cum ar fi procesele de accelerare sau deplasarea in panta, indica faptul ca presiunea de alimentare poate fi prea scazuta. Inainte de a efectua teste suplimentare in astfel de cazuri, inlocuieste filtrul de combustibil pentru a exclude o alta cauza a defectiunii.

Inlocuirea filtrelor de combustibil, are o mare utilitate pentru o buna functionare a pompei de combustibil, deoarece, inlocuirea in timp util este vitala pentru a optimiza performanta masinii si a motorului si pentru a evita reparatiile costisitoare. Un filtru de combustibil protejeaza motorul prin filtrarea combustibilului si captarea contaminantilor precum murdaria, apa si rugina inainte ca acestea sa ajunga la motor. Cu toate acestea, in timp, filtrele devin saturate si infundate, limitand fluxul de combustibil catre motor.

Intr-un final, ar trebuie efectuat un test de presiune. Pentru aceasta aeste nevoie de un dispozitiv de testare, existent in dotarea unui service auto. Alternativ, testerul de presiune poate fi imprumutat. Un astfel de dispozitiv este conectat la carcasa filtrului de combustibil. Acest test necesita o alta persoana sa porneasca motorul, lucru care se intampla numai daca masina nu porneste.

Ce trebuie stiut este ca presiunea pompei depinde de turatie, asa ca o valoare mai mica nu ar trebui sa surprinda la testarea pornirii. Aici este suficient daca dispozitivul de masurare emite o valoare. Ca un ghid aproximativ, pompa ar trebui sa poata pompa un volum de combustibil de aproximativ 375 cm³, sau 0,375 litri, intr-un recipient rezistent la combustibil dupa 15 secunde de functionare. Daca nu sunt aceste valori, cauza poate fi un alt defect.
Testare inlocuire pompa de combustibil
Daca consideri interesant acest articol auto din site, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina de Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.