Sistem de evacuare gaze esapament, stiind ca arderea din motorul masinii produce gaze de esapament si emisii, care trebuie sa fie expulzate in exterior, printr-un sistem de evacuare. Un sistem de evacuare complet intact este important pentru a preveni poluarea inutila a mediului, dar si pentru bunul mers la volan. In acelasi timp, insa, contine si piese vulnerabile, care sufera adesea de coroziune si scurgeri de gaze, mai ales la modelele de masini mai vechi. Acest articol auto din site afiseaza la ce ar trebui sa acorzi atentie in sistemul de evacuare si cum sa il inlocuiesti, daca este necesar.
Semnificatia sistemului de evacuare de la masina
Sarcina sistemului de evacuare este de a elimina in exterior gazele de esapament, care sunt create in motor in timpul procesului de ardere. In acelasi timp, poate filtra componentele daunatoare ale gazului emanat. In ultimii ani, aceasta functie a iesit din ce in ce mai mult in prim-plan, mai ales ca valorile limita legale sunt din ce in ce mai inasprite.
Functionarea corespunzatoare a sistemului de evacuare este verificata in timpul ITP-ului, ca parte a testului obisnuit al emisiilor de evacuare. Daca valorile emisiilor sunt prea mari, vehiculul nu va trece testul de emisii de esapament si, prin urmare, nu va trece nici ITP-ul.
Sistem de evacuare gaze esapament
Sistemul de evacuare al masinilor este, in vremurile actuale, un sistem avansat. Este format din mai multe componente separate, fiecare dintre ele indeplineste propria sa functie.
Galeria de evacuare
Galeria de evacuare colecteaza gazele de evacuare produse in diferitele zone ale unui motor. Apoi le trece prin conducta catre convertorul catalitic sau turbocompresor.
Catalizator
Catalizatorul preia filtrarea gazelor de evacuare. Sarcina sa principala este de a elimina substantele toxice din gazele de esapament, astfel incat numai componentele inofensive sa fie eliberate in mediu.
Filtru de particule
Mai nou, masinile diesel trebuie sa aiba un filtru de particule, care filtreaza si substantele toxice din gazele de esapament, fapt ce asigura ca mai putine particule ajung in mediu. Cu toate acestea, multe vehicule mai vechi nu au inca un filtru de particule. Sunt necesare ajustari pentru a fi permis sa conduca in zone cu emisii scazute. Motoarele puternice pe benzina sunt adesea echipate cu un filtru de particule.
Amortizor de zgomot
Datorita izolatiei speciale, amortizorul de zgomot reduce poluarea fonica cauzata de emisiile de gaze de esapament si limiteaza si mai mult dezvoltarea zgomotului.
Teava de iesire
Teava de iesire este singura parte vizibila din exterior a sistemului de evacuare, cea prin care ies celelalte gaze de evacuare.
Putere prin sistemul de evacuare
Sistemul de evacuare are o influenta majora asupra cuplului si intervalului de viteza pe care soferul il poate folosi. Pentru a obtine mai multa putere de la motorul instalat, vse poate optimiza sistemul de evacuare cu tuning. Cand vorbim de o esapament sport, de obicei ne referim la inlocuirea toba de esapament din spate (amortizorul de zgomot). Acestea sunt adesea atractive din punct de vedere vizual si ating un nivel de zgomot semnificativ mai mare decat o evacuare normala.
Cu toate acestea, acest lucru nu este de obicei asociat cu o performanta imbunatatita. Inainte de a face acest lucru, este necesara inlocuirea intregului sistem de evacuare. Poti folosi tevi de evacuare perforate sau componente cu o sectiune transversala mai mare a tevii, daca modifici un sistem de evacuare sport complet. Acest lucru imbunatateste performanta motorului, reducand in acelasi timp emisiile. Un esapament sport simplu, este mai ieftin daca intereseaza in primul rand efectele vizuale sau sunetele mai puternice.
Deteriorarea sistemului de evacuare
Rugina care apare pe sistemul de evacuare, este cea mai frecventa cauza de deteriorare. Cauza acestei probleme este umiditatea reziduala din gazele de esapament. Acestea se condenseaza in sistem, precipita si duc la formarea ruginii pe termen lung. Deplasarile scurte frecvente favorizeaza aceasta dezvoltare, deoarece sistemul de evacuare nu se incalzeste suficient si condensul nu se evapora. Fluctuatiile de temperatura, precum si influentele vremii si sarea aruncata pe drum in sezonul rece, fac restul. Rugina mai devreme sau mai tarziu duce la fisuri sau gauri in sistemul de evacuare. Acest lucru face ca gazele de esapament sa scape. Zona cea mai afectata este toba de esapament finala.
Sunt cateva aspecte prin care poti recunoaste o defectiune la sistemul de evacuare dupa urmatoarele semne:
– consum crescut de combustibil;
– putere redusa a motorului;
– zgomot crescut de la sistemul de evacuare;
– zdranganit sau vuiet al sistemului;
Este imperativ sa se efectueze reparatii prompte daca sistemul de evacuare a fost deja afectat de un zdranganit puternic. Piesele puternic ruginite pot cadea si pot pune in pericol alti soferi din trafic.
De final
Inlocuirea sistemului de evacuare, in cadrul Service Auto Malu Mare, nu este o procedura complicata pentru noi. Daca consideri ca ai probleme de acest gen, dar si o alta problema legata de masina ta, iti facem invitatia de a suna si de a face o programare, sau de a ne vizita personal in comuna Malu Mare, in apropiere de Craiova, afland detalii prin accesare a butonului afisat.
Daca consideri interesant acest articol auto din site, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna informare si cunoastere.