Simptome catalizator catalitic infundat, stiind ca rolul unui catalizator (convertor) catalitic este de a reduce cantitatea de gaz toxic si gazele poluante care ies din esapament. Atunci cand un catalizator catalitic nu functioneaza corect, aceasta poate provoca tot felul de neplaceri la motorului masinii tale.
Catalizatoarele catalitice sunt amplasate in sistemul de evacuare, intre motor si toba de eșapament si reprezinta una dintre ultimele linii de aparare impotriva poluarii aerului de la vehicule. Am detaliat mai multe despre ceea ce este un catalizator, in articolul Cand trebuie inlocuit catalizatorul
Convertoarele catalitice dureaza adesea 10 ani sau mai mult, dar pot deveni contaminate, infundate, supraincalzite, sau deteriorate fizic, ceea ce duce la performante lente ale motorului si, in cele din urma, la nefunctionarea motorului.
Conducerea masinii cu un convertor catalitic infundat va fi dificila, in functie de cat de grava este problema cu el. Un catalizator catalitic cu probleme, va afecta treptat capacitatile masinii, de exemplu dinamica ei, pana ca, intr-un final, limiteaza își limiteaza functionarea.
Simptome catalizator catalitic infundat
Asadar, apare intrebarea firesca, despre cum verifici daca exista un convertor catalitic defect? Ce simptome ale unui convertor catalitic infundat apar in cazul unei masini pe benzina si care sunt simptomele unei masini diesel? Iata, prin randurile care urmeaza, cateva simptome ale unui catalizator catalitic infundat si ce includ.
– pierderea dinamicii masinii;
– pierderea vizibila a puterii motorului;
– accelerare mult mai proasta;
– ralanti neuniform;
– vibratii ale masinii cauzate de functionarea specifica a motorului;
– fum negru la evacuare;
– miros de sulf sau de oua putrezite din evacuare;
– caldura excesiva sub masina;
Unele dintre aceste simptome pot fi cauzate si de alte parti ale sistemului de emisii, asa ca este important ca un mecanic auto sa diagnosticheze cand este si daca este necesar sa inlocuiasca aceasta piesa auto.
Ce sa faci daca descoperi ca este infundat catalizatorul? In primul rand trebuie stai calm. Schimbarile nu sunt bruste, ci mai degrabă treptate, asa ca primele simptome de probleme si de deteriorare a catalizatorului ar trebui sa fie un impuls pentru a vizita un mecanic.
In prima faza, un convertor catalitic defectat va cauza probleme la conducere sau la pornire. In al doilea rand, impiedica pornirea masinii. Acest lucru va rezulta din infundarea maxima a catalizatorului.
Merita sa ne amintim in acest context, ca acesta este un element cu o durată de viata limitata. Infundarea convertorului catalitic nu echivaleaza cu pur s simplu deteriorarea acestui produs. In majoritatea cazurilor, aceste piese auto trebuie inlocuite dupa aproximativ 180-200 mii de kilometri parcursi.
Cum sa verifici de unul singur starea catalizatorului
Daca un sofer, care are experienta in domeniul auto si cunoaste despre sistemul de propulsie al masinii, poate analiza singur starea catalizatorului. Cu toate acestea, merita avut in vedere ca interferarea cu masina fara cunostinte detaliate despre modul in care functioneaza unele elemente individuale, poate duce la probleme mai grave.
Verificare catalizator la un motor diesel si unul pe benzina
Fara o vizita la un service auto, va fi o evaluare destul de superficiala, mai ales ca un catalizator catalitic, situat sub masina, este greu de accesat. Cu toate acestea, merita sa verifici aspectul tevii de evacuare, deoarece, daca este foarte acoperita cu funingine, poate fi un semnal al unei defectiuni a catalizatorului. Daca un sofer gaseste el insusi catalizatorul, merita sa acorde atentie nu numai posibilelor infundari, ci si daca elementul nu are fisuri, indoituri sau deteriorari mecanice.
Conducerea cu un catalizator infundat nu este recomandata
Cat timp poti conduce cu un catalizator catalitic infundat? Cu siguranta nu merita sa astepti pentru o inlocuire sau o reparatie, chiar daca este unul dintre elementele care nu sunt cele mai ieftine. Un convertor catalitic infundat va limita capacitatile de conducere ale masinii, ceea ce poate fi foarte periculos, de exemplu la depasire. In plus, va afecta negativ functionarea computerului de bord si monitorizarea generala a sistemului de evacuare.
Merita amintit ca, in timp ce la modelele de masini mai vechi conducerea cu un catalizator infundat va fi posibila din punct de vedere tehnic, cele noi exclud această optiune. Functionarea lor nu permite utilizarea, deoarece computerul va semnala in mod regulat o eroare grava, practic, nu este posibila analiza compozitiei gazelor de esapament.
Chiar si tinand cont de costurile catalizatorului, mai ales in cazul masinilor de clasa superioara, infundarea sau deteriorarea acestui element nu poate fi ignorata. Nu numai ca va afecta negativ placerea de a conduce, dar va creste riscul reparatiilor costisitoare. In cele din urma, un catalizator catalitic infundat reduce dinamica masinii, ceea ce poate fi un aspect periculos in timpul conducerii active pe o sosea.
De final
Daca doresti sa realizezi o verificare a masinii si sa afli cat poate sa te coste, iti facem invitatia de a suna, sau de a ne vizita personal la Service Auto Malu Mare de langa din Craiova.
Daca doresti sa faci comentarii la acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.