Sfaturi conducere ecologica pentru incepatori, sau despre cu sa consumi mai putin carburant intr-o perioada in care preturile bat mereu recorduri, prin afisare despre principiile conducerii ecologice, ce trebuie implementa in fiecare zi. Acest articol auto postat de Service Auto Malu Mare reaminteste cateva reguli simple, prin respectarea carora va creste considerabil autonomia masinii.
Pentru acei soferi care nu sunt familiarizati cu regulile de conducere economica, afisam un ghid extrem practic si de simplu, care contine cateva metode cu adevarat de baza, care iti permit sa reduci consumul de carburant in timpul conducerii. Asta nu inseamna ca va trebui sa te deplasezi intr-un ritm lent si a fi un obstacol pentru altii. Dimpotriva, urmand regulile de conducere economica, un sofer circula lin si accelereaza dinamic, anticipand situatia din trafic.
Sfaturi conducere ecologica pentru incepatori
Exista suficiente beneficii ale unei conducerii ecologice., mai ales ca, schimband stilul de condus, unii soferi pot face economii de pana la 20 % printr-un consum mai mic de carburant, desi se poate admite ca acestea sunt cazuri destul de rare.
Nu incalzi motorul in timp ce masina este stationata
Unul dintre principiile conducerii ecologice spune ca o deplasare trebuie inceputa imediat dupa pornirea motorului, deoarece, acesta se incalzeste mai repede si mai eficient sub sarcina. Trebuie doar sa reti, ca pana cand se ajunge la temperatura optima, nu forta motorul la turatii mari si nu supraincarca motorul apasand pedala de acceleratie in trepte mici de viteza.
Frana de motor
Cand te apropii de o intersectie, de un semafor pe roșsu sau o trecere de pietonis, foloseste schimbarea treptelor de viteză la franare. Astfel, economisesti placutele si discurile de frana, evitand si supraincalzirea lor, iar beneficiul suplimentar este zero ardere instantanee carburant. Pana la anumite rotatii ale motorului (aprox. 1500 rpm), ridicarea piciorului de pe pedala de acceleratie intrerupe alimentarea cu carburant, iar motorul se invarte condus de roti. Rezistenta acestuia reduce viteza intregii masini, iar in cazul coborarii in panta, se mentine la un nivel mai mult sau mai putin constant. Acesta din urma optiune este utila la munte si permite sa eviti „incalzirea” periculoasa a franelor.
Opreste motorul cand stationezi
Masinile moderne au un sistem de oprire/pornire care opreste motorul la stationare si-l porneste imediat dupa apăsarea ambreiajului (sau eliberarea franei la vehiculele cu transmisie automata). Daca nu ai o asrfel de optiune oprire/pornire, in timp ce stai in fata unei treceri de cale ferata inchisa, sau intr-un ambuteiaj intens, de exemplu, cauzat de un accident pe autostrada, opreste motorul. Un motor la ralanti consuma carburant cu o rata medie de 0,5-1 l/ora.
Urmareste situatia din trafic
Un sofer bun urmareste drumul nu numai din perspectiva capotei din fata a masinii sale. Cand observa o lumina rosie in departare, ce provine de la stopul masinii fin fata, ridica piciorul de pe acceleratie și porniți frânarea motorului reducând treptat viteza. Este posibil să se aprindă din nou în verde inainte de a opri complet. Bineinteles, o privire este aruncata si in spate, pentru a nu crea o amenintare pentru soferii care vin, iar cand franeaza cu motorul, apasa si pedala de frana usor, pentru a da celorlalti soferi semnalul ca incetineste.
Deplaseaza-te dinamic
Contrar aparentelor, ar trebui sa accelerezi masina dinamic. Da, creste arderea de moment, dar aceasta stare dureaza in mod corespunzător mai scurt. Odata atinsa viteza optima, treci la cea mai inalta treapta de viteza posibila si condu normal. Acceleratia lenta face ca un consum crescut de carburant sa se prelungeasca in timp, iar uneori trebuie sa franezi din nou inainte de a ajunge la viteza optima. Iar si iar si iar.
Presiune anvelope
Acesta este un punct important de care majoritatea soferilor il neglijeaza. Conducand cu presiunea aerului prea scazuta in roti, creste rezistenta la rulare, ceea ce creste consumul de carburant, in medie cu pana la 10 %. De asemenea, anvelopele se uzeaza mai repede, iar stabilitatea vehiculului este afectata semnificativ. Verifica presiunea in anvelope cel putin o data pe luna, sau de fiecare data cand alimentezi.
Accesorii in portbagaj
Fiecare 100 kg de bagaj creste consumul de carburant cu peste 0,5 l / 100 km. Aminteste-ti ca portbagajul nu este un depozit, sau un spatiu de marfa. Nu trebuie sa transporti in mod constant o rezerva de lichid de spalare, sau un bidon de 5 litri ulei, acestea fiind kilograme inutile. Un bacs de apa minerala pe care nu l-ai luat in casa, este inca 10 kg. Fiecare astfel de bagaj in exces creste consumul de carburant, ca si multe alte bagale inutile transportate.
Portbagaj pe plafon
Intotdeauna, consumul este legat rezistența aerului. Tot ceea ce este montat pe plafon intr-o maniera neconventionala, strica forma aerodinamica si actionează ca o frana, a carei rezistenta trebuie sa o depaseasca motorul, necesitand carburant suplimentar. Portbagajul de acoperis va fi util pentru perioada de vacanta, asa ca nu-l pastra montat timp de sase luni. Portbagajul de acoperis, barele transversale, suporturile pentru biciclete si schiuri, daca nu le utilizezi in mod regulat, scoate-le. Echipamentul de acoperis creste consumul de carburant cu o medie de 10 pana la chiar 20 la suta!
Folosire clima in mod rezonabil
Exista soferi care lasa activ butonul de aer conditionat pe tot timpul anului. Intre timp, pornirea compresorului creste consumul de carburant cu o medie de 0,5 pana la chiar 1,5 l / 100 km. Desigur, trebuie sa utilizezi regulat „sistemul climatizare” si sa-l pornesti pentru a lubrifia sistemul. Cu toate acestea, nu trebuie sa fie pornit non-stop, mai ales ca atunci cand conduci noaptea, sau intr-o zi racoroasa si uscata, fluxul de aer este suficient. Si in zilele caniculare, incearca sa parchezi la umbra, ceea ce va reduce necesarul de energie asociat cu racirea ulterioara a „interiorului” incalzit.
Foloseste trepte de viteza inalte
Dupa ce ai atins viteza optima, trece la cea mai mare treapta de viteza posibila. La masinile de generatii noi, computerul insusi indica cand si ce viteza trebuie selectata. Cum functioneaza un astfel de indicator? Ei bine, controlerul motorului monitorizeaza turatia motorului si sarcina curenta a acestuia si pe aceasta baza calculeaza si indica ce treapta de viteza va fi optima din punct de vedere al eficientei. Sunt luati în considerare multi factori, cum ar fi greutatea masinii, kilometrajul traseului si chiar stilul de condus.
De final
Conducerea ecologica inseamna, mai presus de toate, gandirea si anticiparea, precum si conducerea lina in cea mai inalta treapta de viteza posibila. De asemenea, este important ca starea tehnica a masinii sa fie mentinuta la un nivel ridicat de eficienta, prin schimbarea uleiului, filtrelor sau verificarea presiunii in anvelope, care este o necesitate absoluta. Urmand aceste cateva sfaturi, vei simti rezultatele prima data cand alimentezi si cand autonomia va creste cu cativa zeci de kilometri.
Daca consideri interesant acest articol auto din site, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna informare si cunoastere.