Reparatie rapida a unui furtun de radiator, stiind ca furtunurile de radiator sunt o parte ieftina, dar critica, a sistemului de racire al masinii tale. Desi nu costa multi bani, pot ridica preturile unor facturi mari, daca nu sunt ingrijite corespunzator. De fiecare data cand conduci masina, acele furtunuri trebuie sa transporte lichid de racire fierbinte, la o presiune ridicata, in timp ce, toata acea caldura si presiune pot determina sa se defecteze sau sa se uzeze.
Desi repararea unui furtun de radiator este destul de simpla, mai ales in situatia in care sti unde sa cauti si cum sa remediezi problema, s-ar putea sa nu o intelegi inainte de a deveni o problema serioasa. Un furtun de radiator crapat poate duce la o scurgere de lichid de racire si la supraincalzirea masinii. Daca acul de pe indicatorul de temperatura a motorului masinii tale incepe sa se miste spre „fierbinte”, ar putea provoca probleme motorului. Situatia trebuie verificata inainte ca masina sa intre in modul de supraincalzire completa, ceea ce ar putea cauza daune motorului de zeci de mii de lei.
Un motor supraincalzit nu este singurul semn ca poti sa ai o scurgere dintr-un furtun de radiator. Alte semne, ale unui furtun de radiator fisurat sau deteriorat, includ scurgeri de lichid pe asflalt in parcare, sau podeaua garajului. Lichidul verde sau portocaliu inseamna ca lichidul de racire are scurgeri, caz in care trebuie sa verifici furtunele radiatorului pentru fisuri sau uzura. Lichidul de racire poate scapa si dintr-o pompă de apa defecta, asa ca poate doresti sa o verifici, impreuna cu un mecanic auto, pentru a te asigura ca nu prezinta niciun simptom de scurgere a pompei de apa.
In unele cazuri, este posibil sa descoperi o problema cu furtunul radiatorului atunci cand se aprinde ledul „verificare motor”, sau „scazut lichid de racire”, lumina cu lichid de racire scazut arata ca un termometru deasupra liniilor ondulate. Daca una din acestea se aprinde cand conduci, ar trebui sa te opresti cat mai curand posibil, astfel incat sa poti verifica rezervorul de lichid de racire si sa vezi ce se intampla sub capota.
Verificare furtune radiator
Cand deschizi capota masinii, vei vedea mai multe furtunuri ale sistemul de racire. Pe langa furtunul superior al radiatorului, care conecteaza radiatorul la pompa de apa, exista furtunuri de incalzire, un furtun de aerisire si un furtun inferior al radiatorului. Daca gasesti o problema cu unul dintre furtunuri si sti ca toate furtunurile au aproximativ aceeasi varsta, exista sanse destul de mari ca si alt furtun sa fie pe punctul de a ceda. Deci, chiar daca gasesti o scurgere sau o fisura intr-un furtun, nu crede ca ai rezolvat intreaga problema. Continua sa verifici celelalte furtunuri pentru a te asigura ca localizezi toate zonele cu probleme posibile.
Asigura-te intotdeauna ca motorul este rece atunci cand iti examinezi furtunurile, deoarece acestea se pot incalzi extrem de fierbinte in timpul functionarii motorului masinii. Furtunurile trebuie sa fie in stare buna si ferme, dar flexibile la atingere. Cauta umflaturi, gauri, scurgeri si crapaturi, iar in unele cazuri, problema ar putea fi ca o clema sau un colier, s-a rupt si furtunul s-a desprins de racord, furtunul fiind de fapt in regula. Daca un furtunul emite un sunet de „scartait” in timp ce il misti, ar putea indica faptul ca acel furtunul trebuie inlocuit.
Acorda o atentie deosebita zonelor in care furtunurile se curbeaza sau se indoaie, unde apar adesea crapaturi, si cauta orice uzura in apropierea punctelor de conectare, care poate duce la scurgeri. Daca suprafata furtunului are un aspect sticlos, ar putea indica o deteriorare termica, sau daca exista o deteriorare abraziva la exteriorul furtunului, probabil inseamna ca furtunul se freaca de ceva care il deterioreaza.
Desi nu exista o „durata de viata” stabilita pentru furtunurile de radiator, este o idee buna sa le verifici dupa cinci ani. Cu toate acestea, nu strica sa le verifici mai devreme, deoarece este mai bine sa previ inaintea oricaror semne de uzura si deteriorare, decat sa trebuiasca sa remediezi o problema.
Reparatie rapida a unui furtun de radiator
Daca descoperi ca ai un furtun de radiator crapat, sau cu probleme, trebuie sa ai grija de el imediat. Daca te simti confortabil sa lucrezi sub capota si sa nu apelezi la serviciile unui service auto, poti cumpara furtunuri de schimb de la un magazin de piese auto. Trebuie cumparate furtunuri care au fost facute special pentru masina ta, astfel incat sa nu iti faci griji daca nu au lungimea si forma potrivite. Cand inlocuiesti un furtun de radiator, verifica colierul (clema) care se atasează la el si asigura-te ca nu este ruginit sau slab, mai ales ca nu vrei sa pui un furtun nou, iar apoi sa se defecteze clema.
Dupa ce ai plasat o tava de scurgere sub dopul de scurgere din partea de jos a radiatorului, scoate un capat al furtunului inferior al radiatorului si goleste tot lichidul de racire din motor. Odata indepartat lichidul de racire, scoate furtunul vechi si uzat si inlocuieste-l cu unul nou. Verifica prin a te asigura ca respectivul colier este atasat in siguranta, apoi spala sistemul pentru a te asigura ca nu exista resturi (cum ar fi bucati de cauciuc de la furtunul deteriorat pe care tocmai l-ai inlocuit) incă in sistemul de racire. Dupa ce ai terminat spalarea radiatorului, poti adauga un nou lichid de racire si ar trebui sa fii pregătit pentru a reveni la drum.
Remedieri rapide inainte de a vizita un mecanic
Nu toata lumea se simte confortabil sa inlocuiasca furtunurile masinii, sau este posibil sa nu aiba timpul sau instrumentele necesare. Vestea buna este ca, daca locuiesti in Malu Mare sau in imprejurimi, exista o solutie destul de rapida si ieftina pentru un mecanic auto de la Service Auto Malu Mare si vei avea linistea sufleteasca ca problema ta a fost rezolvata complet si ca furtunurile tale sunt bune de parcurs alte cateva zeci de mii de kilometri.
Totusi, pana cand reusesti sa ajungi la un mecanic auto, doresti sa te asiguri ca oferi o remediere temporara, astfel incat sa nu pierzi mai mult lichid si sa nu provoci nicio deteriorare a motorului. Pentru a face acest lucru, cumpara banda adeziva extra aderanta de la un magazin de piese auto si apoi infasoara strans banda izolatoare in jurul scurgerii. Daca nu poti ajunge la un magazin de piese auto, poti folosi banda adeziva sau carpe legate strans in jurul furtunului. Dar, aminteste-ti intotdeauna ca acest lucru este doar temporar si trebuie sa efectuezi reparatia reala cat mai repede posibil.
De final
Ingrijirea rapida a oricaror probleme cu furtunurile radiatorului masinii tale poate preveni deteriorarea motorului si va impiedica sa ramai blocat pe marginea drumului, cu un motor supraincalzit. Verificarea furtunurilor inainte de a observa o problema si solicitarea mecanicului sa le verifice de fiecare data cand efectuezi service-ul masinii, este o modalitate excelenta de a te feri de disconfortul care poate apare pe drum.
Contacteaza-ne pentru mementouri privind intervalele de service si verificari auto, mai ales ca sunt destul de multe piese care sunt concepute pentru a se uza si trebuie inlocuite inainte de aparitia oricaror daune majore. Noi te putem ajuta!
Daca doresti sa faci comentarii la acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.