Recomandari pentru un condus economic oferire de Service Auto Malu Mare, un articol din site care face referire la modul de a conduce un autovehicul, mai ales pentru un sofer aflat la inceput de drum. Bineinteles ca tot ce exista prezentat se refera la conducerea pe distante lungi sau medii si in care orice aspect este bine de luat in calcul.
Conducerea economica este cea care permite sa parcurgi traseul cat mai repede posibil, mentinand in acelasi timp siguranta, economisind combustibil si mediul inconjurator. Toti soferii stiu asta, dar cum ne descurcam in practica?
Recomandari pentru un condus economic
Un prim sfat este despre condusul in sine si anume, fara un condus agresiv, prin practicarea unei tehnici de sofat cu demaraj lin si mentinerea unei viteze constante in rulaj. Accelerarea brusca si fortata, este unul din aspecte in care este solicitat motorul.
Plecarea
Trebuie plecat imediat dupa pornirea motorului masinii, deoarece motorul se incalzeste mai repede cand conduci, decat cand stationezi. Cand nu este necesar, opreste motorul. Fiecare secunda de inactivitate, este o risipa de combustibil, la fel ca si conducerea in treapta 1 si a 2-a pentru prea mult timp.
Foloseste prima treapta de viteza cat mai scurt, iar cele mai mari, la cea mai mica turatie posibila a motorului (intr-o situatie, desigur, fara a risca blocarea motorului). La masinile pe benzina, la accelerare, turatiile ar trebui sa fie in intervalul de aproximativ 2200 – 3500, iar la motoarele diesel aproximativ 1700 – 3000 RPM.
Fara graba
Cand conduci pe sosea, viteza optima este intre 90-120 km/ora. Acceleratia de la 120 la 140 km/ora marește deja consumul de combustibil cu pana la 20%. La deplasarea prin oras, bineinteles, in functie de intensitatea traficului si de sincronizarea semafoarelor, viteza considerata economica este de la 50 la 60 km/ora. In practica, in traficul aglomerat, aceasta medie de viteza se realizeaza rar. Dar si alti factori determina un sofat economic, mai ales, ca este important ca nici motorul sa nu atinga cuplul maxim.
Mentinere viteza constanta
Conducerea cu viteza constanta, intr-o zona fara autostrada este dificila, dar nu imposibila. Pe rutele mai bune din oras este mai usor de facut. Iei in calcul drumul care duce prin dealuri? Atunci, asigura-te ca in timpul coborarii, masina isi mentine viteza care-i va permite sa aiba cel mai mare impuls inainte de urmatorul deal. Poti economisi mult parcurgand distante lungi cu o viteza constantă de 90-120/ora, asa ca merita sa incerci.
Fara franari bruste
Apropierea de o intersectie este un lucru firesc in randul soferilor, iar pentru ca masina sa foloseasca putin combustibil, treci doar la franarea motorului. In astfel de situatii, alimentarea cu combustibil este intrerupta. Nu uita sa reduci viteza la aproximativ 1200 de rotatii pe minut cel mult.
Frana de motor creste si siguranta. Oricine a derapat in timp ce frana pe un drum alunecos, stie cat de greu este sa controlezi masina in conditii dificile. Prin reducerea treptelor de viteza, se mentine controlul asupra masinii si reduci efectiv viteza.
Pastrarea distantei
Un sir de masini care conduc bara la bara este o priveliste binecunoscuta pe drumurile din tara. Cand soferul din fata noastra se hotaraste sa vireze in ultimul moment, singurul lucru care ne ramane este sa franam puternic. Pentru a o evita si a nu pierde din viteza, avem nevoie de o distanta de 30-50 m fata de vehiculul din fata.
Daca toti participantii la trafic ar pastra distanta potrivita, traficul ar fi mai fluid si blocajele ar fi mai mici. Aglomeratia brusca, care apare pe autostrazi, fara niciun motiv, este adesea rezultatul nerespectarii distantei si al franarii.
Conducerea in general, necesita previziune. Pastrarea distantei dintre masini iti permite sa inlocuiesti franarea cu schimbarea treptelor de viteza. De asemenea, merita sa urmaresti semafoarele de la distanta. In loc sa te apropii rapid de intersectie, sa folosesti apasand frana, dupa care sa ridici piciorul de pe pedala, poti ajunge la ea incetinind motorul.
De final
Nu trebuie considerat ca acestea sunt toate aspectele de care trebuie tinut cont. Mai trebuie luate in calcul calitatea carburantului, a filtrelor si a pieselor componente ale unui motor. Dar cu micile detalii prezentate in acest articol, cu siguranta se va ajunge la un consum scazut de combustibil, indiferent daca motorul este diesel sau benzina.
Daca consideri interesant acest articol auto din site, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna informare si cunoastere.