Motor cu probleme la accelerare, atunci cand apesi acceleratia si motorul se sufoca, se opreste, sau reactioneaza cu intarziere, sunt aspecte care, cu siguranta, nu sunt simptome normale. Desi exista o multime de motive diferite pentru blocarea motorului, este putin mai usor sa gasesti cauza, daca se intampla mai ales in timpul acceleratiei. Descopera, prin cele ce urmeaza, care sunt cele mai frecvente motive pentru care motorul functioneaza neregulat in timpul accelerarii.
Blocarea motorului in timpul accelerarii ingreuneaza efectuarea manevrelor de baza. Utilizarea unei masini este nesigura daca un motor functioneaza nesigur la depasire, sau la intrarea in trafic. Problema este ca acest tip de defectiune apare de obicei treptat si multi soferi se obisnuiesc cu asta. In unele situatii, poti accelera usor, apasand doar usor pedala de acceleratie. Cu toate acestea, acest lucru nu va rezolva problema. Atunci cand apesi acceleratia, o masina ar trebui sa aiba un raspuns al motorului prompt si adecvat.
Motor cu probleme la accelerare
Este o idee buna sa examinam componentele responsabile pentru furnizarea de combustibil, daca motorul se sufoca si functioneaza doar sub sarcina mare. Nu este posibil sa obti un cuplu ridicat in camerele de ardere, daca nu este furnizat un amestec adecvat de aer si combustibil. In plus, defectul poate fi asociat cu arderea ineficienta a combustibilului, ceea ce ar putea indica o problema cu sistemul de aprindere al motorului pe benzina. Care sunt cele mai frecvente motive pentru care motorul se sufoca dupa apasarea pedalei de acceleratie?
Defectiune debitmetru sau a sonda lambda
De obicei, debitmetrul este primul suspect pentru o functionare accidentala a motorului. Acesta este componenta care se ocupa de masurarea cantitatii de aer care curge prin sistemul de admisie. Procentul de combustibil este ales pe baza citirilor debitmetrului pentru a obtine raportul stoechiometric, care inseamna ca amestecul este complet ars. Raportul stoichiometric ideal pentru un motor pe benzina este de 14,4 kilograme de aer la kilogramul de combustibil. Controlorul motorului poate alege o doza inadecvata de combustibil, daca indiciile debitmetrului, senzorului MAP sau sondei lambda din sistemul de evacuare, sunt inadecvate. Efectul poate include calarea motorului, sau blocarea atunci cand accelerezi.
Defectiune pompa de combustibil
O defectiune a pompei de combustibil poate fi, de asemenea, indicata de probleme cu accelerarea dinamica sau accelerarea motorului la turatii ridicate. O pompă uzata sau blocata, nu poate furniza doza corecta de combustibil pentru motor in momentele in care cererea este maxima. Este simplu de presupus ca momentul in care acceleratia este deschisa la nivelul maxim, este atunci cand exista cea mai mare cerere de combustibil.
Este interesant ca o masina cu o pompa de combustibil deteriorata, poate functiona perfect sub o sarcină mai mica, de exemplu, cu o manevrare blanda a pedalei de acceleratie si schimbari rapide de viteza. Cu toate acestea, aceste simptome pot deveni mai grave cu timpul si pot aparea alte probleme, cum ar fi:
– blocarea motorului;
– pierderea temporara de putere in timpul conducerii cu viteza constanta;
– smucirea motorului la conducerea pe teren accidentat;
– motor greu de pornit;
Un zgomot neplacut, care provine din zona banchetei din spate, este un alt simptom al griparii pompei de combustibil.
Filtre auto infundate
Probleme similare pot fi cauzate de filtrele de aer si de combustibil, uzate sau infundate. Blocarea motorului in timpul acceleratiei poate aparea, de asemenea, din cauza uneia dintre componentele amestecului aer-combustibil. Problemele similare apar frecvent in timpul iernii, atunci cand parafina din motorina se descompune si infunda filtrul de combustibil. In schimb, un filtru de aer infundat puternic, poate reduce puterea motorului si poate deteriora senzorul sensibil de platina al debitmetrului. Acest lucru agraveaza situatia.
Depuneri si rugina in rezervorul de combustibil
Verifica rezervorul de combustibil daca problemele de blocare a motorului persista. Acumularea de murdarie sau rugina pe partea inferioara, poate duce la probleme cu functionarea motorului. Desigur, orice murdarie ar trebui sa se depuna pe filtru, dar o cantitate excesiva poate ajunge mai departe si poate perturba functionarea sistemului de injectie. Inlocuirea filtrului nu este suficienta in acest caz; trebuie curatat sau inlocuit rezervorul.
Ca si recomandare, mentinerea nivelului de combustibil ridicat este esentiala pentru a preveni condensarea vaporilor de apa din rezervor si deteriorarea componentelor acestuia. Acest lucru este crucial mai ales in timpul iernii. Mai mult de atat, nivelul ridicat de combustibil impiedica impuritatile sa ajunga la fundul rezervorului.
Combustibil inghetat
Combustibilul pentru masinile diesel este extrem de important. Merita sa ne amintim ca motorina de vara este disponibila in statii de la inceputul lunii aprilie pana la sfarsitul lunii septembrie, cu temperaturi care pot depasi zero grade Celsius. In consecinta, este necesar sa se umple cu motorina de iarna, care are o temperatură de -22 de grade Celsius, atunci cand filtrul este blocat. Adaugarea unui deprimant (un agent care impiedica gelificarea motorinei) in rezervor, poate preveni inghetarea combustibilului si gelificarea motorinei. Deoarece benzina nu ingheata pana la -45 de grade Celsius, motoarele pe benzina nu au o problema similara.
Bujii sau bobine de aprindere uzate
Uzura sistemului de aprindere este o cauza frecventa a problemelor cu functionarea motorului. Bujiile uzate nu sunt capabile sa produca un arc electric suficient de puternic, in timp ce firele si bobinele de aprindere uzate nu vor furniza tensiunea adecvata. Este posibil ca uzura bujiilor sa fie accelerata daca camerele de ardere folosesc prea mult ulei, sau daca motorul functioneaza cu gaz auto, adica combustibil uscat. La fiecare 30-40 mii de km, trebuie inlocuite bujiile clasice. Cu toate acestea, pentru masinile care au instalatie de gaz, se recomanda sa se reducă intervalul chiar la jumatate.
Supapa EGR
Supapa EGR este un component care poate sufoca motorul atunci cand este sub sarcina mare. Sistemul de recirculare a gazelor de esapament permite descompunerea unei părți a gazelor de esapament, curatandu-le de substante periculoase, cum ar fi oxizii de azot. Cu toate acestea, pentru a evita limitarea puterii motorului de catre sistem, supapa EGR ar trebui inchisa atunci cand motorul este in cea mai mare sarcina. Acest lucru permite doar aerul curat, saturat de oxigen, sa patrunda in camerele de ardere. Dar daca EGR este blocat pe deschis, motorul poate fi sufocat, sau poate pierde putere daca acceleratia deschide mai greu.
Fara compresie
Masurarea compresiei poate sa ofere multe date utile despre motor. O lipsa adecvata de presiune in cilindri, indica faptul ca există scurgeri in camere. Se poate suspecta blocarea segmentului pistonului, sau uzura, daca performanta slaba a motorului este insotita de un consum ridicat de ulei. In primul scenariu, dupa ce uleiul de motor a fost schimbat, segmentii ar trebui să devina mai buni si pistoanele sa se etanseze. Cu toate acestea, daca acest lucru nu functioneaza, este posibil ca motorul sa fie deteriorat si sa necesite o revizuire.
Testul uleiului este un lucru bun de facut pentru a te asigura ca scurgerea este in partea de jos, sau in capul motorului. Deteriorarea garniturii de chiuloasa este adesea cauza lipsei de compresie a motorului. In cazul in care etansarea este deteriorata in zone de trecere a lichidului de racire, poate apărea fum alb din teava de evacuare si pot aparea pete de ulei in rezervorul de expansiune.
De final
Care dintre defectiunile mentionate mai sus consideri ca sunt responsabile pentru functionarea incorecta a motorului masinii tale? Verifica codurile de eroare folosind interfata de diagnosticare oferita de Service Auto Malu Mare. Poate ca inlocuirea unui senzor sau a unui filtru este suficient. Cu toate acestea, nu intarzia reparatia, daca acest lucru nu este de ajutor. Situatiile de conducere periculoase pot rezulta din pierderea puterii motorului sau dintr-o functionarea neuniforma.
Contacteaza-ne la service auto din comuna Malu Mare, de langa Craiova, daca consideri ca masina ta are probleme de acest gen si verifica in amanunt. Poti face o programare si te asteptam in locatia noastra, pentru a descoperii ca nu gresesti sa ne vizitezi, pentru a deveni un client care sa fie respectat si apreciat.
Daca doresti sa faci comentarii la acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.