Sari la conținut

De ce sa nu tii piciorul pe ambreiaj

De ce sa nu tii piciorul pe ambreiaj, avand in vedere ca multi soferi au obiceiul de a tine constant piciorul pe pedala ambreiaj, ceea ce pe termen lung poate sa afecteze starea tehnica a masinii si sa implice necesitatea unor reparatii costisitoare.

Presiunea discreta, aproape imperceptibila, dar constanta asupra ambreiajului, contribuie la uzura mai rapida a componentelor sale. Astfel de consecinte similare sunt asociate cu apasarea pedalei de ambreiaj la oprirea masinii, cand esti intr-un ambuteiaj, sau la un semafor.

Oprirea fluxului de putere a masinii, prin apasarea indelungata a pedalei de ambreiaj, afecteaza negativ starea tehnica a rulmentului si a placii de presiune. Activitatea la presiune crescuta contribuie la distrugerea treptata a ambreiajului si la deteriorarea calitatii muncii acestuia.

De ce sa nu tii piciorul pe ambreiaj

Datorita procesului treptat de degenerare a elementelor tehnice ale rulmentului, soferii se obisnuiesc adesea cu functionarea mai puternica a ambreiajului si nu observa momentul in care are nevoie de reparatie. Cu toate acestea, merita sa ne amintim ca decuplarea puterii, prin apasarea completa a pedalei de ambreiaj, nu este la fel de periculoasă precum mersul pe jumatate de ambreiaj si aplicarea unei presiuni constante asupra ambreiajului tinand piciorul pe pedala in timpul conducerii.

Starea acestui element este, de asemenea, afectată negativ de accelerarea motorului la turatii mari si eliberarea rapida a piciorului de pe pedala de ambreiaj.

Un simptom tipic al deteriorarii ambreiajului este o lipsa clara a activitatii muncii sale. Cand poti distinge zgomotul de schimbare a vitezelor la o functionarea normală a motorului, atunci este aproape sigur ca una dintre componentele tehnice ale ambreiajului trebuie inlocuita. Cel mai adesea, ambreiajul este responsabil pentru functionarea zgomotoasa, element combinat de obicei cu un suierat de rulment.

Cand rulmentul este deteriorat, acesta functionează mult mai tare si, prin urmare, apar zgomotele caracteristice care insotesc schimbarile de viteza.

Repararea unui ambreiaj deteriorat nu este ceva ieftin, asa ca merita sa ai grija de aceasta componenta a masinii si sa nu contribui la o uzura prematura a acestuia printr-o utilizare necorespunzatoare. Astfel, in primul rand, ar trebui sa te dezveti de obiceiul de a tine piciorul pe pedala de ambreiaj in timpul conducerii, prin mentinerea ambreiajului apasat constant in timpul opririlor scurte la semafoare, sau prin conducerea asa zisului semi-ambreiaj.

Respectand toate acestea, ambreiajul va functiona mai mult si functionarea lui va fi mai silentioasa.

Daca consideri ca ai practicat un astfel de obicei prin a apasa pedala de ambreiaj fara sa cunosti aceste sfaturi scrise in acest articol auto si vrei sa rezolvi problemele aparute, la Service Auto Malu Mare, putem efectua o verificare pentru a te ajuta sa le rezolvi.
Totodata, poti urmari si acest articol dedicat folosire corecta a pedalei de ambreiaj

De ce sa nu tii piciorul pe ambreiaj
Daca doresti sa faci comentarii la unul dintre articole, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.