Ce inseamna daca lichidul de frana este negru, atunci cand deja se stie ca unele culori ale lichidului de frana sunt semne importante care pot spune multe despre starea unei masini. Multi soferi devin ingrijorati cand observa ca lichidul de frana devine negru sau isi schimba culoare spre intunecat. Asa ca, pentru a afla ce inseamna daca lichidul de frana devine negru, este bine sa fie urmarit acest articol, pentru a afla motivele din spatele acestei probleme.
De ce este necesar lichidul de frana pentru masina
Potrivit statisticilor, la fiecare 16.000 – 25.000 km, un sofer va apasa pedala de frana de peste 75.000 de ori. Prin urmare, pentru a te asigura ca sistemul de franare functioneaza eficient, este esential sa verifici si sa intretii franele, in special prin adăugarea lichidului de frana al masinii.
Lichidul de frana auto este un lichid format din uleiuri de baza extrem de rafinate si aditivi multifunctionali. Acest fluid este responsabil pentru sustinerea transmiterii fortei de la pedala de frana la componentele sistemului de franare. In plus, lichidul de frana are si funcția importanta de lubrifiere, prevenind coroziunea sii reducerea frecarii, ceea ce ajuta sistemul de franare sa functioneze fara probleme.
Ce culoare trebuie sa fie lichidul de frana
Se poate spune ca o culoare a lichidului de frana este un indicator vital care spune daca lichidul de frana este intr-o stare buna, sau trebuie schimbat. Lichidul de frana negru, poate fi un avertisment ca masina ta are o problema. Cu toate acestea, inainte de a determina daca acesta este un fenomen normal sau nu, trebuie sa determini culoarea lichidului de frana.
In prezent, majoritatea lichidelor de frana sunt fabricate conform standardelor DOT. Acest standard este determinat pe baza punctului de fierbere cel mai scazut si a capacitatii lichidului de frana de a mentine performanta. Exista 4 tipuri de lichid de frana auto conform standardelor DOT: DOT 3, DOT 4, DOT 5 si DOT 5.1. DOT 3 si DOT 4 sunt cele mai comune doua tipuri. In functie de tipul de lichid de frana pe care-l foloseste masina ta, culorile vor varia astfel:
– DOT 4 si DOT 5.1 apar in culoarea galbena;
– DOT 3 este un tip de fluid este folosit doar pentru masinile de curse. DOT 3 este albastru;
– DOT 5 are o culoare violet;
Totusi, tot ce trebuie retinut este ca lichidul de franaă sanatos va aparea aproape limpede, cu o nuanta galbenă. Aceasta culoare ar trebui sa arate ca si culoarea din bidon, înainte de a o turna initial in rezervorul masinii.
Ce inseamna daca lichidul de frana este negru
Daca deschizi rezervorul de lichid de frana de la masina si observi lichid negru sau maro, este posibil sa se fi intamplat ceva cu masina. Este un semn ca o culoare neagra a lichidului arata ca lichidul este foarte contaminat. Cand se intampla acest lucru, capacitatea sistemului de franare de a presuriza este redusa si performanta franarii poate fi afectata. In plus, lichidul de frana negru inseamna ca o garnitura de cauciuc s-a deteriorat si lichidul din rezervor este prea vechi si trebuie inlocuit. De fapt, se dovedeste ca acel continut al lichidului de frana ataca garniturile si semeringurile din cauciuc.
De ce devine negru lichidul de frana
Multi soferi au spus ca lichidul de frana negru este cauzat de vechimea acestuia si intradevar este o parere adevarata. Ca si alte lichide, lichidul de frana se va degrada dupa o perioada lunga de timp si trebuie inlocuit. Dupa un timp, lichidul de frana va acumula destui contaminanti si va face ca sa inceapa sa-si schimbe culoarea. Aceasta schimbare se va transforma de la limpede/galben la un galben mai inchis, iar atunci cand lichidul de frana este maro sau negru, acest lucru poate afecta grav sistemul de franare.
O cauza a decolorarii lichidului de frana este deteriorarea unor parti ale sistemului de franare, cum ar fi furtunele de frana din cauciuc, sau garniturile de pe cilindri. Chiar daca componentele sistemului de franare sunt proiectate sa reziste la coroziune, lichidul de frana este coroziv. Daca nu sunt intretinute sau ingrijite corespunzator, aceste piese vor prezenta semne de uzura. In acest mod, particule microscopice si funinginea cauciucului, vor urma calea pentru a pătrunde in lichidul de frana, ducand la decolorare, precum si reducerea eficacitatii fluidului.
Se poate conduce cand lichidul de frana este negru?
Culoarea neagra a lichidului de frana nu este absolut un semn bun. Aceasta culoare indica faptul ca probabil exista factori care s-au infiltrat in lichid si in mod clar scad calitatea acestuia. Functia principala a lichidului de frana este de a face ca el sa functioneze cat mai bine. Deci, acesta este motivul pentru care multi experti nu recomanda conducerea masinii cu lichid negru. Desi culoarea inchisa a lichidul de frana nu provoaca intotdeauna o alarma, utilizarea lichidului negru poate cauza probleme grave.
Acest continut de lichid poate coroda componentele din metal ale sistemului de franare si le poate distruge. Lichidul de frana folosit pentru o perioada lunga de timp, fara a fi inlocuit, provoca corodarea cilindrilor sistemului, frana pedalei de picior nu este eficienta, afectand intregul sistem de franare al masinii, chiar si propriul stil de condus.
In plus, punctul de fierbere al lichidului de frana contaminat va fi mai mic decat cel al lichidului curat, reducand astfel eficienta franarii, mai ales ca, atunci cand conduci, folosirea franelor genereaza o cantitate mare de caldura.
Cat de des ar trebui inlocuit lichidul de frana
Lichidul de frana poate fi contaminat cu 2 % apa in primele 12 luni si poate creste la 7 – 8 % dupa numai 36 de luni. Daca nu schimbi lichidul la timp, poate duce la deteriorarea sistemului de franare in timpul functionarii. Conform recomandarilor producatorului, lichidul de frana trebuie schimbat la fiecare 3 ani, sau dupa 50 000 km. Daca masina se deplaseaza in mod constant in condiții de praf, umiditate ridicata, sau foloseste franele in mod continuu, se poate schimba lichidul de frana mai devreme.
Verificare cantitate lichid de frana
Pentru a sti exact daca trebuie schimbat sau completat cantitatea de lichid de frana, se poate verifica cantitatea reala si calitatea uleiului din rezervor prin intermediul senzorului de lichid de frana echipat pe masina, sau se poate verifica manual. In cazul verificarii manuale, se observa numai din exterior. Nu se deschide capacul, pentru a evita intrarea aerului si a umezelii.
Culoarea va reflecta calitatea uleiului. Daca lichidul de frana standard este usor decolorat, sau daca devine maro, inseamna ca intreaga compozitie s-a deteriorat puternic si trebuie inlocuit pentru a proteja sistemul de franare.
Service Auto Malu Mare recomanda: Alegere lichid de frana si verificare nivel
De final
Pentru a maximiza eficienta transmisiei de putere, se recomanda folosirea lichidului de frana dedicat fiecarui model de masina, conform recomandarilor producatorului. Acest lucru nu numai ca ajuta la maximizarea eficientei lichidului de frana al masinii, dar asigura si durata de viata a sistemului de franare.
Daca cumva doresti sa sti cum poti rezolva problemele de acest gen si doresti sa verifici cateva aspecte afisate in acest articol auto, te invitam la Service Auto Malu Mare, unde le vom rezolva rapid si eficient. Totul este sa suni si sa faci o programare.
Daca consideri interesant acest articol auto din site, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna informare si cunoastere.