Cateva cauze turatie motor fluctuanta, care pot fi cauzate de mai multe probleme, mai ales ca defectele de turatie ale motorului pot fi cauzate de o varietate de motive, inclusiv probleme mecanice sau electronice. Iata in acest articol cateva dintre cele mai frecvente cauze ale fluctuatiilor de turatie a motorului.
Inainte de toate, pentru a diagnostica cu precizie cauza turatiei motorului fluctuante, este recomandat sa ne consulti, mai ales ca suntem un service auto calificat. Un mecanic va putea efectua teste si scanari pentru a identifica problema si va putea face reparatiile necesare pentru a remedia aceasta situatie.
Cateva cauze turatie motor fluctuanta
Cauzele turatiei motorului fluctuante pot fi diverse si pot varia in functie de modelul si starea motorului, dar iata, prin randurile care urmeaza, cateva posibile cauze.
Probleme cu sistemul de alimentare cu combustibil
Injectoare murdare sau defecte, pot duce la o distributie incorecta a combustibilului in camera de ardere. O pompa de combustibil defecta poate furniza presiune inadecvata de combustibil catre injectie. Filtrele de combustibil infundate pot restrictiona fluxul de combustibil, iar un amestec inadecvat de aer/combustibil in camera de ardere poate duce la turatii fluctuante.
Probleme la sistemul de admisie a aerului
O admisie de aer blocata, sau un filtru de aer murdar, poate afecta cantitatea de aer care intra in motor. Defectiuni ale senzorului MAF (masa de aer) sau ale senzorului de temperatura a aerului de admisie pot furniza date incorecte calculatoarelor de control ale motorului.
Probleme cu sistemul de aprindere
Cablurile sau bujiile de aprindere murdare sau defecte pot duce la aprindere ineficienta a amestecului combustibil-aer. Un distribuitor, sau bobina de aprindere defecte, pot afecta si ele aprinderea. Bujiile uzate sau cablurile de aprindere defecte pot provoca, de asemenera, un amestec necorespunzator de aer/combustibil si turatii fluctuante.
Senzori defecti
Senzorii de oxigen (O2), sau senzorii de pozitie ale arborelui cu came (CMP), sau arborelui cotit (CKP), pot furniza date incorecte calculatorului de control al motorului. Senzorii sau modulele care controleaza turatia motorului pot fi defecte sau pot avea conexiuni slabe, ceea ce poate duce la fluctuatii ale turatiei.
Probleme cu supapele sau sistemul de distributie
Valvelele sau arborele cu came, pot avea uzura sau pot fi defecte, ceea ce poate afecta ciclul de admisie si evacuare. Probleme la lantul de distributie sau curea de distributie, pot afecta sincronizarea corecta a supapelor.
Scurgeri de vacuum
Pierderile in sistemul de vacuum pot afecta functionarea corecta a supapelor si a altor componente legate de controlul motorului.
Defectiuni la calculatorul de control al motorului (ECU)
ECU-ul poate dezvolta defecte sau poate avea probleme de comunicare cu alte componente ale vehiculului.
Probleme la sistemul de evacuare
Un sistem de evacuare infundat, sau cu scurgeri, poate afecta evacuarea gazelor de ardere, ceea ce poate duce la fluctuatii in turatia motorului.
De final
Acestea sunt doar cateva exemple si, in functie de modelul si starea motorului, pot exista si alte cauze posibile. Daca intalniti o turatie fluctuanta a motorului, este recomandat sa consultati un specialist in motoare sau un mecanic pentru a diagnostica si a remedia problema.
Pentru ca un mecanic sa iti evalueze masina si sa identifice cauza exacta a fluctuatiilor turatiei motorului, Service Auto Malu Mare este disponibil. Tot ce trebuie facut este de a ne vizita la locatie, in apropriere de Craiova, sau, realizeaza o programare.
Daca doresti sa faci comentarii la acest articol auto, te asteptam cu un like pentru pagina noastra din Facebook, invita si prietenii pentru o mai multa cunoastere si scrie ceea ce consideri ca merita atentie.