Cand se inlocuiesc discurile de frana si mai ales cum sa le verifici daca prezinta uzura, avand in vedere ca discurile de frana, alaturi de placutele de frana, sunt cel mai important element al sistemului de frana cu disc. Sunt montate rigid si se rotesc cu butucul rotii si janta. Eficienta franarii si, prin urmare, siguranta rutiera, depinde in mare masura si de starea discurilor de frana.
Tipuri de discuri de frana
Constructia discului de frana nu este complicata. Discul de frana are forma unui inel metalic, realizat din aliaje speciale, caracterizat prin rezistenta mare la frecare si temperaturi ridicate. Despre tipuri de discuri de frana, afla ca exista discuri complete disponibile pe piata, numite discuri monolitice, care sunt cea mai simpla si mai ieftina solutie. Cu toate acestea, dezavantajul lor este sensibilitatea mare la supraincalzire. O alternativa sunt discurile ventilate, care au numeroase orificii pentru o mai buna disipare a caldurii.
La masinile mai puternice, se folosesc discuri gaurite sau fante, care fac fata si mai bine la temperaturi ridicate. Solutia folosita in masinile de top sunt discurile ceramice, care sunt aproape insensibile la supraincalzire, doar ca pretul lor este uluitor si poate ajunge chiar si la cateva mii de euro.
Functionarea discurilor de frana
Discurile de frana se rotesc odata cu roata. Cand pedala de frana este apasata, lichidul de frana este pompat prin conducte catre pistonul de frana, ceea ce face ca placutele de frana din etriere sa fie apasate pe disc. Ca rezultat, se creeaza o forta de frecare, transformand energia cinetica a vehiculului in energie termica. Aceasta inseamna ca discurile sunt expuse la temperaturi care ajung pana la 500 de grade Celsius in cazuri extreme.
Simptome ale discurilor de frana uzate
Cum arata un disc de frana supraincalzit? Cu cat discul este folosit mai mult, cu atat este mai mica grosimea acestuia si, drept urmare, apare capacitatea sa de a acumula caldura. Un astfel de disc tinde sa se deformeze si sa se deformeze. Discurile de frana uzate dau simptome sub forma de batai de disc, care se manifesta prin vibratii puternice ale pedalei de frana si, uneori, chiar vibratii ale volanului.
Deformarea semnificativa a discului poate fi cauzata, de exemplu, de racirea brusca a unor discuri fierbinti la trecerea printr-o apa. Ca urmare a racirii rapide, discul isi va pierde forma optima si va cauza deteriorarea altor elemente cooperante ale sistemului. In plus, discurile de frana uzate sunt expuse riscului de coroziune. Ca urmare a acestor probleme, inlocuirea acestora este recomandata.
Cand se inlocuiesc discurile de frana
Daca discurile de frana sunt relativ noi si grosimea lor este mult peste minimul specificat, ele pot fi intrebuintate fara niciun fel de probleme. Totusi, daca ele sunt deja uzate, vor trebui inlocuite. Una dintre cele mai periculoase defectiuni ale discurilor de frana este fisurarea acestora, aspect care poate provoca daune semnificative sistemului, iar in cazuri extreme chiar un accident pe drum. Grosimea discurilor de frana trebuie verificata in mod regulat.
Despre cum se masoara un disc de frana, descoperirea de fisuri si cum se verifica grosimea, te asteptam la Service Auto Malu Mare, unde putem rezolva nu doar aceste aspecte, dar si orice alte nevoi dedicate servicii auto pe care le intampini la masina. Nu ignora astfel de situatii, ordoneaza-ti timpul si suna sa faci o programare.
Daca consideri interesant acest articol auto din site, te asteptam cu un like si un comentariu pe pagina din Facebook si distribuie prietenilor pentru o mai buna cunoastere.